Algemene fysiotherapie zoals nek-schouder-rugklachten | psychosomatische fysiotherapie | neurologische aandoeningen | Feldenkrais bewegingsleer

Mindful in beweging - groepslessen voor  ontspanning

en meer bewegingsvrijheid.

Maandags 19.30-20.30

Info onder "Meer over Feldenkrais - Groepslessen".

Fysiotherapie en Feldenkrais

Praktijk Lijnbaansgracht  -  Direct een afspraak maken? Bel 06-29889118

Houdings- en bewegingsgerelateerde klachten zijn de meest voorkomende oorzaken van pijnklachten aan rug, nek en schouder en komen voor op alle leeftijden.

Een verrekking of overbelasting tijdens het sporten herstelt sneller door een ondersteunende behandeling van de fysiotherapeut.

Klachten door langdurig repeterend werk of voorkeurshoudingen sluipen er langzaam in en zijn lastig om er zelf de vinger op te leggen. Goed onderzoek is nodig om te achterhalen welke structuren problemen geven zodat de behandeling optimaal aansluit.

Er kunnen zelfs klachten als gevolg van onderbelasting optreden. Bij een zwak spierkorset kan er te veel belasting op de gewrichten en banden komen. Met de fysiotherapeut kunt u bespreken wat een geschikte opbouw is om uw belastbaarheid te vergroten en uw conditie te vergroten.

Over stress gerelateerde klachten leest u meer onder het kopje "psychosomatiek".

Na een operatie doorloopt u een fase van herstel. Hierbij hoort een goede balans tussen belasting en rust. Wij hanteren protocollen voor de opbouw na schouder-, pols-, heup- of enkeloperaties. De opbouw is gericht op een goede bewegelijkheid van het gewricht en een optimale spierfunctie. Ook als u nog enige tijd na de operatie hinder ervaart, kunt u contact opnemen met een fysiotherapeut.